петак, 20. март 2020.

Авдо Карабеговић Хасанбегов - На рушевинама



Авдо Карабеговић Хасанбегов



На рушевинама
                                                                
О, дај ми руку да те водим туда,
— Тек чувај ми се да ми не посрнеш, —
Гле, како бршљан обраст’о је свуда,
Дивота сама куд год оком сврнеш!
Гле, лаки лахор косицу ти глади
И ђаволасто у њедра завири,
И обрашчиће вреле твоје хлади
И опет даље несташо отпири.

О дај ми руку! Је ли да је красно
Са ове хриди гледат’ оне равни?
Гле звјезде дрхћу, дрхће небо јасно
И сјећају нас успомена давни’.
Ах, ближе мени. Не плаши се ништа!
Кроз поноћ тиху нека сова хуче,
У овом храму нашег светилишта
Вјечитој тајни тражит ћемо кључе.

О, хајде са мном, моје мило лане,
Кроз густи шипраг лутаћемо сами,
Ах, лутаћемо докле данак сване,
О хајде са мном у тој полутами.
О, хајде са мном кроз те краје мирне,
Јер брзо летe дaни људске среће —
И наше усне самрт ће да дирне,
По гробљу нашем никнути ће цвјеће.

†Авдо Карабеговић Хасанбегов


“Нова Искра” број 6






Нема коментара:

Постави коментар