четвртак, 8. октобар 2015.

При спровођењу у лудницу

При спровођењу у лудницу
-Од Кемала –

Тјерајте ме невинога,
Тјерајте ме куда знате,
Мене моје здраве мисли
И у ови амбис прате …

Здрави разум – гесло моје,
Нада мном ће вјечно сјати,
С ове стазе нико св’јете
Не може ме да поврати!

Држите ме да сам лудак,
За свој народ што се борим,
Што сам прего и’ све снаге,
Да му правде закон створим….

Зовете ме умоболним,
Стјег слободе што сам диго –
-Ој, кад будем и ја лудак,
Онда ума нема нико!...

Тјерајте ме куд вам воља,
Слободе ми не узесте,
У гвожђе ме окивајте
Опет мисли не сапесте..

С истином се упознати,
Само мудри људи могу,
Јер сунце је сл’јепцу тајно,
Ал је јасно здравом оку!...

И гроб сте ми ископали,
Још отрова дајте жива,
Па на вашу вељу радост
Нек ми живот смрт цјелива.

Незахвална браћа моја,
Смрвте у прах тјело моје,
Смрвте ову шаку праха,
Нека земља прими своје.

Али моју мисо свету
Не можете уништити,
-Потомци ће ваши – мојом
Светом стазом слиједити.

Тјерајте ме куда знате,
Све ће бити за бадава,
Јер што луди Кемал тражи
Дух времена изискава!....

Будимпешта          А. Карабеговић


Босанска Вила бр.  21 – 22   1902.










Нема коментара:

Постави коментар